Ανάπτυξη ικανοτήτων για το μάρκετινγκ του τόπου
Στοιχεία Προγράμματος:
Σχετικά με το μάθημα
Το μάθημα αυτό προσφέρεται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στo πλαίσιo υλοποίησης του συγχρηματοδοτούμενου Διασυνοριακού Προγράμματος IPA “Ελλάδα – Αλβανία 2014-2020.
Στόχος του μαθήματος είναι να σας εισάγει στις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ του τόπου και να σας βοηθήσει να συμμετέχετε στη λήψη αποφάσεων για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου σας.
Μέσα από το μάθημα θα μπορέσετε να κατανοήσετε την ανάγκη για το σχεδιασμό και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, την ανάγκη σύνθεσης των επιμέρους συστατικών μερών του τουριστικού προϊόντος και την ανάπτυξη του οράματος για την τουριστική ανάπτυξη.
Επιπλέον, θα σας βοηθήσει στην καλύτερη εξοικείωση με συμμετοχικές μεθόδους διαβούλευσης στη λήψη των αποφάσεων και στην εξοικείωση με τις σύγχρονες μεθόδους marketing & branding τόπου υπό το πρίσμα της συμμετοχικότητας.
Σχετικά με το έργο Culture Plus
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας είναι Εταίρος του έργου «CULTURE BRANDING – STRENGTHENING EXTROVERSION» το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας Interreg IPA CBC «Ελλάδα – Αλβανία 2014-2020»
Οι κύριοι στόχοι του έργου περιλαμβάνουν:
- την αξιοποίηση των διασυνοριακών πολιτιστικών και φυσικών κληρονομιών περιοχών για τουριστικούς σκοπούς
- την αποτελεσματική ανάδειξη και προβολή της τρέχουσας τουριστικής εικόνας της περιοχής
- την ανάπτυξη ενός αναπόσπαστου και καινοτόμου εργαλείου για τη διαχείριση της επωνυμίας
- την επανεμφάνιση μιας συνομιλίας σχετικά με την κοινή ευρωπαϊκή ταυτότητα, η οποία δεν είναι ακόμη εμφανής στη διασυνοριακή ελληνοαλβανική περιοχή, δεδομένου ότι η Αλβανία είναι χώρα του IPA
- την δημιουργία μιας νέας μάρκας με βάση το λεπτομερές αρχείο σχετικά με την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά των περιοχών c-b
- την ενίσχυση της σύλληψης των ελληνοαλβανικών συνόρων ως περιοχής με παρόμοια γεωφυσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις χώρες Ελλάδα και Αλβανία.
Περιεχόμενα Μαθήματος
Τουρισμός και ανάπτυξη
Εισαγωγή στον τουρισμό | ||
A Brief History of Tourism | ||
Οικονομικές επιδράσεις του τουρισμού | ||
Tourism and Economic Development I A Level and IB Economics | ||
Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη | ||
What type of tourism should be promoted? | ||
Bhutan and Costa Rica: Rural adventure tourism and community sustainable development |
Παραγωγή και κατανάλωση του τουρισμού
Φιλοξενία και εστίαση | ||
One Ritz-Carlton Hotel Manager On Creating “Guests for Life” | ||
This Restaurant Makes Sustainability Cool | ||
Locally Sourced Produce at ITC Hotels | ||
Θέλγητρα επισκεπτών | ||
What is TOURIST ATTRACTION? What does TOURIST ATTRACTION mean? TOURIST ATTRACTION meaning | ||
Interpretation Tips for Tour Guides – Interpreting Culture, the Environment, History and Heritage | ||
10 Top Tourist Attractions in Athens – Travel Video | ||
Τα ειδικά γεγονότα | ||
Why Hosting The Olympics Isn’t Worth It Anymore | ||
Dr Andrea Collins – The Environmental Impacts of Major Sporting Events |
Marketing και Branding Τόπου
Εικόνα και ταυτότητα του τόπου | ||
The Place and its Identity | ||
Place Branding: The Power of Place | ||
What a Taxi Driver can teach you about Place Branding | ||
Από τη θεωρία στην πράξη | ||
Place Branding with Julian Stubbs | ||
Izmir City Branding – Case Study | ||
Julian Stubbs YouTube channel |
Διαχείριση Έργων: Συνεργασία, Αρμοδιότητες, Ρόλοι και Δυσκολίες
Ανάλυση έργου | ||
Ο κύκλος ζωής του έργου | ||
Αρμοδιότητες, συνεργασία και ρόλοι |
Συμμετοχικός σχεδιασμός πολιτικών – Θεωρία και πράξη
Η σημασία της συμμετοχής | ||
Webinar | OpenPM² – Intro to Europe’s project management methodology | ||
Η σημασία του καθορισμού των ενδιαφερόμενων μερών | ||
What is the stakeholder theory ? | ||
Τεχνικές συμμετοχικού σχεδιασμού | ||
Open Space Technology – The most engaging all-company meeting |
Εκπαιδευτικές Δράσεις
Στo πλαίσιo των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Έργου Culture Plus, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ανέπτυξε το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για το αρμόδιο προσωπικό των δήμων των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων της ελληνικής πλευράς (Γρεβενά, Καστοριά, Φλώρινα), ώστε να εξοικειωθεί με τις έννοιες του marketing και branding τόπου και να μπορεί να συμμετέχει ενεργά και αποτελεσματικά στην λήψη αποφάσεων της τοπικής αυτοδιοίκησης σε θέματα που αφορούν την τουριστική προβολή και αξιοποίηση των πόρων της περιοχής τους.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσφέρεται δωρεάν σε όλους τους ενδιαφερόμενους.
Η εκτιμώμενη διάρκεια ενασχόλησης για την ολοκλήρωση του είναι 18 ώρες. Στη διάρκεια συνυπολογίζεται το πρότυπο εκπαιδευτικό υλικό (βίντεο) καθώς και η αυτομελέτη των πηγών και αναφορών. Καθώς το γνωστικό αντικείμενο εμπεριέχει αρκετούς όρους και εργαλεία διεθνούς εμβέλειας, κρίνεται απαραίτητη η γνώση της αγγλικής γλώσσας, ώστε ο εκπαιδευόμενος να λάβει τα μέγιστα δυνατά οφέλη από την εκπαίδευση. Το πρότυπο εκπαιδευτικό υλικό (βίντεο) είναι στην ελληνική γλώσσα αλλά με αναφορές και χρήση εργαλείων και πηγών στην αγγλική.
Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, θα σας παρακαλούσαμε να συμπληρώσετε τη σχετική φόρμα αξιολόγησης της εκπαιδευτικής σας εμπειρίας.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Έργο Culture Plus παρακαλούμε επισκεφθείτε:
https://cultureplusproject.eu/el/
Τεχνικός Σύμβουλος διαχείρισης και υλοποίησης του Έργου είναι η Ειδήμων ΟΕ