Μεθοδολογία έρευνας - Ποιοτικές και ποσοτικές έρευνες με χρήση ερωτηματολογίων
Μάθετε πως να σχεδιάζετε ποιοτικές και ποσοτικές έρευνες, να δημιουργείτε ερωτηματολόγια και να επεξεργάζεστε τα δεδομένα, τόσο για την κάλυψη των ακαδημαϊκών σας αναγκών όσο και των εργασιακών σας.
Στατιστικολόγος
Στοιχεία Προγράμματος:
Βίντεο Μαθήματος
Τι θα μου προσφέρει το μάθημα
Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορείς να:
- στήσεις σωστά μια έρευνα η οποία θα περιέχει τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά δεδομένα
- αναγνωρίζεις τις διαφορές ανάμεσα σε ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα, πότε να χρησιμοποιείς το κάθε ένα είδος
- διακρίνεις με ποιους τρόπους μπορείς να συλλέξεις ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα
- δημιουργήσεις ένα σωστό ερωτηματολόγιο κατανοώντας τι πρέπει να προσέξεις κατά τον σχεδιασμό του
- εφαρμόζεις τους κανόνες ηθικής και δεοντολογίας που πρέπει να τηρούνται κατά τη συλλογή δειγματοληπτικών ερευνών
Πλεονεκτήματα του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
- Ευέλικτη μορφή εκπαίδευσης
- Χαμηλό κόστος συμμετοχής
- Παροχή πρακτικών γνώσεων σε συνδυασμό με την προετοιμασία σου για εξετάσεις πιστοποίησης
- Συνεχόμενη υποστήριξη των Εκπαιδευομένων μέσω μηνυμάτων
- Βεβαίωση Παρακολούθησης του Προγράμματος από την Letstudy με την υπογραφή του διδάσκοντα
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Περιεχόμενα Μαθήματος και Τρόπος Παρακολούθησης
Το μάθημα είναι χωρισμένο σε 8 ενότητες. Σε κάθε ενότητα, καλείστε να παρακολουθήσετε τις διαλέξεις που βρίσκονται σε μορφή Video σε ημέρες και ώρες που βολεύουν τον προσωπικό σας προγραμματισμό καθώς και να ολοκληρώστε τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει το μάθημα (Mini Quiz) τα οποία βρίσκονται μετά από μια σειρά από Video. Στόχος των Quiz είναι να σας βοηθήσουν να ορίσετε τον βαθμό κατανόησης σας στα θέματα που σας παρουσιάστηκαν.
Τα Mini Quiz απαιτούνται να ολοκληρωθούν από τους εκπαιδευόμενους ώστε να τους χορηγηθεί η βεβαίωση ολοκλήρωσης του μαθήματος της Letstudy. Ακόμη όμως και να μην είναι η βεβαίωση ο σκοπός σας, καλό θα είναι να ασχοληθείτε με τις δραστηριότητες ώστε να επιτύχετε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.
Περίληψη μαθήματος
Είτε είστε απλοί χρήστες, είτε μαθητές / σπουδαστές / φοιτητές / ερευνητές αλλά ακόμη και εργαζόμενοι, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε έρθει αντιμέτωποι με τον σχεδιασμό, στήσιμο και τη διεξαγωγή μιας έρευνας. Στην ακαδημαϊκή σας πορεία σίγουρα θα χρειαστεί να οργανώσετε κάποια στιγμή μία έρευνα και να παρουσιάσετε τα αποτελέσματα της έρευνας σας. Ακόμη όμως και στον εργασιακό τομέα, είναι αρκετά σύνηθες να αναπτύσσονται έρευνες και παρουσίαση των αποτελεσμάτων τόσο στους συνεργάτες σας όσο και στην διοίκηση της εταιρίας σας.
- Πως όμως στήνονται αυτές οι έρευνες;
- Είναι αρκετό να βάλετε κάποια ερωτήματα απλά και να μαζέψετε τα δεδομένα;
- Πότε πρέπει να εκτελέσετε μια ποιοτική και πότε μια ποσοτική έρευνα και τι είναι τα Focus Groups;
- Με ποιο εργαλείο μπορείτε να διανείμετε και να επεξεργαστείτε τα ερωτηματολόγια;
- Ποιοι είναι οι κανόνες ηθικής και δεοντολογίας που πρέπει να ακολουθήσετε στην έρευνα σας;
Αυτά και πολλά ακόμη ερωτήματα έρχεται να σας καλύψει αυτό το μάθημα.
Αναλυτικά Περιεχόμενα Μαθήματος
Είδη ερευνών
Εισαγωγή στις Δειγματοληπτικές Έρευνες Μέρος 1ο | 12:11 | |
Εισαγωγή στις Δειγματοληπτικές Έρευνες Μέρος 2ο | 08:59 | |
Κατηγορίες πηγών πληροφορίας | 03:15 | |
Κατηγορίες δειγματοληπτικών ερευνών | 07:01 |
Ποιοτική έρευνα
Εισαγωγή στη ποιοτική έρευνα Μέρος 1ο | 11:36 | |
Εισαγωγή στη ποιοτική έρευνα Μέρος 2ο | 11:36 | |
Σχεδιασμός ποιοτικής έρευνας | 11:43 | |
Ο ρόλος του ερευνητή | 12:42 | |
Συμμετέχοντες ποιοτικής έρευνας | 07:37 | |
Δειγματοληπτικές μέθοδοι και μέθοδοι συλλογής δεδομένων Μέρος 1ο | 05:36 | |
Δειγματοληπτικές μέθοδοι και μέθοδοι συλλογής δεδομένων Μέρος 2ο | 07:47 | |
Ομάδες εστίασης – Focus Groups | 07:31 | |
Επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων – Θεματική ανάλυση | 12:04 | |
Εγκυρότητα, Αξιοπιστία και Γενικευσιμότητα ποιοτικών ερευνών | 04:35 | |
Case Study | 15:46 |
Ποσοτική έρευνα
Εισαγωγή στη ποσοτική έρευνα | 13:35 | |
Είδη ποσοτικών ερευνών | 09:58 | |
Σχεδιασμός ποσοτικής έρευνας | 05:32 | |
Δειγματοληψία στις ποσοτικές έρευνες | 07:40 | |
Ερευνητής και Συμμετέχοντες | 01:23 | |
Βασικές στατιστικές μέθοδοι επεξεργασίας δεδομένων Μέρος 1ο | 09:27 | |
Βασικές στατιστικές μέθοδοι επεξεργασίας δεδομένων Μέρος 2ο | 10:26 | |
Βασικές στατιστικές μέθοδοι επεξεργασίας δεδομένων Μέρος 3ο | 15:11 | |
Βασικές στατιστικές μέθοδοι επεξεργασίας δεδομένων Μέρος 4ο | 04:57 | |
Στατιστικές μέθοδοι Μέρος 1ο | 11:45 | |
Στατιστικές μέθοδοι Μέρος 2ο | 07:48 | |
Επεξεργασία δεδομένων με το Excel Μέρος 1ο | 14:30 | |
Επεξεργασία δεδομένων με το Excel Μέρος 2ο | 10:27 |
Μεικτή έρευνα & Πιλοτική έρευνα
Μεικτή έρευνα | 05:34 | |
Πιλοτική έρευνα | 05:50 |
Ηθική και Δεοντολογία ερευνών
Κανόνες Ηθικής και Δεοντολογίας Έρευνας Μέρος 1ο | 10:50 | |
Κανόνες Ηθικής και Δεοντολογίας Έρευνας Μέρος 2ο | 08:27 |
Κατάρτιση ερωτηματολογίου
Ορισμός ερωτηματολογίου και χαρακτηριστικά Μέρος 1ο | 05:05 | |
Ορισμός ερωτηματολογίου και χαρακτηριστικά Μέρος 2ο | 10:38 | |
Είδη ερωτήσεων και πρότυπες κλίμακες | 09:47 | |
Δόμηση ερωτηματολογίου | 07:21 | |
Εκγυρότητα, Αξιοπιστία και Διακριτότητα | 11:36 | |
Πρότυπο Ερωτηματολόγιο | 07:50 |
Δημιουργία ερωτηματολογίου στο Google Forms
Δημιουργία ερωτήσεων στο Google Forms | 17:42 | |
Προεπισκόπηση & Διαχείριση εγγραφών | 09:24 | |
Πρότυπο ερωτηματολόγιο έρευνας | 07:50 |
Επισκόπηση δημιουργίας ερωτηματολογίου
Δημιουργία ερωτηματολογίου Μέρος 1ο | 06:57 | |
Δημιουργία ερωτηματολογίου Μέρος 2ο | 04:31 |
Σε ποιους Απευθύνεται
Το μάθημα αυτό απευθύνεται σε:
- σπουδαστές, μαθητές, φοιτητές, ερευνητές
- εκπαιδευτικούς
- επαγγελματίες όλων των ειδικοτήτων
- όσους γενικά ασχολούνται με έρευνα και επεξεργασία δεδομένων
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν αυστηρά προαπαιτούμενα για να παρακολουθήσει κάποιος εκπαιδευόμενος το μάθημα καθώς δεν προϋποθέτει προηγούμενη γνώση στατιστικής.
Διάρκεια και Φόρτος Μαθήματος
Το μάθημα μπορείτε να το ξεκινήσετε οποιαδήποτε ημερομηνία επιθυμείτε, εφόσον είναι σε καθεστώς “Αυτομελέτης“. Καθώς αποτελείται από video, μπορείτε να το ολοκληρώσετε στον δικό σας ρυθμό, σε ώρες και ημέρες που βολεύουν στον προσωπικό σας προγραμματισμό. Ο απαιτούμενος φόρτος του μαθήματος είναι 10 ώρες, μέσα στις οποίες περιλαμβάνεται η παρακολούθηση του υλικού μέσω Video (6 ώρες και 40 λεπτά συνολικού βίντεο) καθώς και ενασχόληση των εκπαιδευομένων σε ολοκλήρωση Quiz.
Μεθοδολογία έρευνας
-
6 Ώρες & 40 Λεπτά Συνολικού Βίντεο
-
Πρόσβαση στο Μάθημα για 2 Έτη
-
Επίλυση αποριών από τον καθηγητή
-
Διαθεσιμότητα του μαθήματος 24/7
-
Βεβαίωση ολοκλήρωσης από την Letstudy

Ιωάννης Καραγιώτας
Στατιστικολόγος
Κατά τις μεταπτυχιακές σπουδές του εξειδικεύτηκε περαιτέρω σε θέματα πολυδιάστατης στατιστικής, μαθηματικής μοντελοποίησης, δειγματοληψίας και ανάλυσης δειγματοληπτικών δεδομένων ενώ εκπόνησε την διπλωματική του εργασία σε συνεργασία με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, όπου και εργάσθηκε στην ανάλυση μη παραμετρικής αιτιότητας για πολυδιάστατες χρονοσειρές από πολυμεταβλητά χαοτικά δυναμικά συστήματα. Έχει εργασθεί πάνω σε πληθώρα στατιστικών αναλύσεων ακαδημαϊκού και ερευνητικού ενδιαφέροντος, είναι συ-συγγραφέας επιστημονικών δημοσιεύσεων ενώ τον Σεπτέμβριο του 2020 ίδρυσε την εταιρεία στατιστικών αναλύσεων και δειγματοληπτικών ερευνών, KQS Analytics, με έδρα την Θεσσαλονίκη.